لیست درسهای گروه : دوره آموزشی نویسندگی طنز
سرفصل و محتوی دوره

شرکت‌کنندگان در کارگاه بر این موارد مسلط باشند: 1- حوزه‌ی تعاریف و تاریخچه‌ی آن را بشناسند و بتوانند هر گونه از شوخ‌طبعی را از گونه‌های دیگر تشخیص بدهند. 2- شوخ‌طبعی در آثار بزرگان ادب فارسی را از فردوسی تا دوران معاصر مطالعه کرده باشند و مختصات و ویژگی‌های سبکی شوخ‌طبعی در آثار هر یک از نویسندگان را بدانند. 3- بر کمدی موقعیت و ژانر سینما و تئاتر اشراف کافی داشته باشند. 4- تاریخ کمدی در یونان باستان را بتوانند مشروح توضیح دهند و مثال بیاورند. 5- قالب‌های گوناگون طنز مطبوعاتی را بشناسند و روند دگرگونی این طنز را بدانند. 6- بر سبک نویسندگی بزرگان طنز جهان غرب مسلط باشند. 7- ویژگی‌های شوخ‌طبعی در نمایش ایرانی را بدانند 8- با تاریخ و دگرگونی سینمای کمدی آشنا باشد و تاثیرگذاران در این ژانر را بشناسند. 9- و مواردی دیگر...

اهداف دوره

در بخش تئوری و شناخت تاریخ ادب طنز در ایران و جهان بررسی می‌شود، تعریف‌های گوناگون کمدی و همه‌ی زیرمجموعه‌های آن شناخته می‌شوند، کتاب‌های مهم در ادب طنز مورد بررسی قرار می‌گیرند و بخش‌های مهم آنها در کلاس خوانده می‌شود، تاریخ ادب طنز ایران و نام‌آوران طنز معرفی می‌شوند و طنز آنها به طور انتقادی مورد مطالعه قرار می‌گیرد تاریخچه‌ی طنز مطبوعاتی بررسی می‌شود و نمونه‌های آن همراه با خود مجلات در کارگاه مورد تحلیل قرار می‌گیرند.


نکته شماره 1 : جهت ثبت نام در دوره ها ابتدا ترم مورد نظر خود و در صورت داشتن پکیج ، پکیج مورد نظر خود را انتخاب نموده و در لیست کلاس ها تیک کلاس مد نظر را فعال کرده و سپس یکی از نحوه های های پرداخت را انتخاب نمایید .
نکته شماره 2 : کلاس هایی که دارای علامت در کنار نام کلاس هستند ، دارای فایل بوده و غیرحضوری می باشند و پس از خرید می توانید از ستون سمت چپ به منوی دسترسی اعضا مراجعه نموده و سپس گزینه « کلاس های من » را انتخاب نمایید و کلاسهایی که فایل داشته باشند ، بر روی لینک مشاهده فیلم ها کلیک نمایید . .
انتخاب عنوان تاریخ